Известие

Collapse
No announcement yet.

Ще купувам 145 боксер-обикновена газова

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Ще купувам 145 боксер-обикновена газова

    Здравейте,понеже "реших",че само една кола ми е малко(имам 146 тд),гледах една 145 1.6 боксер.Врътнах едно кръгче,и с човека се разбрахмеКажете ми понеже съм пълна невежа по боксерите,какво масло,ремъци,кабели и свещи,въобще всичко което се сетите по обслужването й?Мерси предварително.

  • #2
    Боксера обича хубавото масло. От 10W 40 нагоре като клас. Демек и 10W 60 да му сложиш, още по-добре ще му дойде. Ремъци, само Дайко, нищо друго. Свещики Денсо му идват добре. Кабели аз сменям, само ако има нужда. Никога профилактично. Хубаво е при смяна на ангренаж, да се смени и водната помпа. Тя не се върти от ангренажа, но седи зад него, и ако умри, пак се сваля ангренажа. А отделно, че на фабричните помпи, турбините са пласмасови и се цепят, спират да работят. Охладителната течност спира да циркулира и прегряваш мотора.

    1.6 е със стабилен инжекцион, търпи обикновена газ, няма дебитомер. Елементарен мотор, не предлага много вървеж, но е сравнително еластичен и евтин за обслужване.
    Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

    Comment


    • #3
      Свешите на Денсо са W20EP-U. Водната помпа ако е оригиналната си струва да се смени, околу 50лв е Бугатти за 33-ка, с метална турбинка. Добре е да смените и обтяжните ролки, Ина е за препоръчване. Сложих СКФ първо и виеха като за световно. Моят боксер харесва Елф 10/40, важно е да не пробвате пълна синтетика, ще го изпие за отрицателно време. Ако ще сменяте кабелите - внимавайте, за 1.3 и 1.6 са еднакви на външен вид, но се различават в закрепването към бобината. За марка - незная, по магазините няма кой знае какъв избор. Взех това което има, и то с доставка и чакане.
      Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 22:32.
      Арфа Ромео 146 1.6 боксер

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
        Свешите на Денсо са W20EP-U. Водната помпа ако е оригиналната си струва да се смени, околу 50лв е Бугатти за 33-ка, с метална турбинка. Добре е да смените и обтяжните ролки, Ина е за препоръчване. Сложих СКФ първо и виеха като за световно. Моят боксер харесва Елф 10/40, важно е да не пробвате пълна синтетика, ще го изпие за отрицателно време. Ако ще сменяте кабелите - внимавайте, за 1.3 и 1.6 са еднакви на външен вид, но се различават в закрепването към бобината. За марка - незная, по магазините няма кой знае какъв избор. Взех това което има, и то с доставка и чакане.
        към днешна дата, маслата, които не са пълна синтетика са най-нисък клас боклуци. А боксерите, когато са читави, не пият масло. Примерно 10W 60 е пълна синтетика. Но с него мотора може да издържи на 2 пъти по-сериозни зорове, отколкото с 10W 40.
        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
          към днешна дата, маслата, които не са пълна синтетика са най-нисък клас боклуци. А боксерите, когато са читави, не пият масло. Примерно 10W 60 е пълна синтетика. Но с него мотора може да издържи на 2 пъти по-сериозни зорове, отколкото с 10W 40.
          Имах предвид 5/40. За няма 300км изчезна. 10/40 не се губи.10/60 не съм срещал, нямам наблюдения.
          Арфа Ромео 146 1.6 боксер

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Имах предвид 5/40. За няма 300км изчезна. 10/40 не се губи.10/60 не съм срещал, нямам наблюдения.

            Че те тия мотори по предписание не са за 5W 40 , но им дават 10W 60 без да се замислят. Даже на по-дъртите боксери им дават като стандартно масло 10W 50 , които масла за времето си са били топ класове.
            Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
              Че те тия мотори по предписание не са за 5W 40 , но им дават 10W 60 без да се замислят. Даже на по-дъртите боксери им дават като стандартно масло 10W 50 , които масла за времето си са били топ класове.
              Да, производителят казва 10/40. Дистрибутори на масла , на два пъти ми препоръчваха 5/40, щото така "им говорят звездите", понеже е със хидравлични "повдигачи" боксера. Това имах предвид. Единият дистрибутор ми е приятел, вярвам че действително така му излиза по каталог, но маслото, при все че е марково, си замина. Нито искам, нито се чувствам подготвен да влизам в спор на тема масла. Основно писах, за да напомня за смяна на ролките, ако не е ясен моментът в който са сменяни. И да обърна внимание за кабелите, щото там пък, се набутах с едни 57лв, по невнимание. Да, не е болка за умиране, но пък що да не предупредя колегата. Приемам че съм се изразил неправилно. Моля изречението - "Моят боксер харесва Елф 10/40, важно е да не пробвате пълна синтетика, ще го изпие за отрицателно време." да се чете - важно е да не пробвате 5/40, ще си замине изключително бързо. Моля да ме извините за кашата.
              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

              Comment


              • #8
                Мерси,колеги!

                Comment


                • #9
                  Ами с кабелите е сложно. Аз читави кабели рядко виждам. Беру стават, но не са достатъчно читави. Аз кабелите ги избирам с мултицет. Ако отиде над 3-4 килоома, значи е за кофата. По принцип най-добрите кабели са меден проводник, дебела изолация и съпротивления в лулите. Но такива в БГ няма откъде да се купят.
                  Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                  Comment


                  • #10
                    С кабелите е по вече от сложно. С мултимерът можеш да провериш дали не са прекъснали, не и дали не се е скапала изолацията. На оригиналните съпротивлението беше 2.4 ком(късите), но светеха като елхичка в тъмното. Сегашните, не помня марката, са със съпротивление 5.6ком(късите), но на тъмно не ги виждам и си работят без да ги чувам с радиото. Кабел със съпротивление във лулата никога няма да си взема повторно. Имам си причини, едната е че при съпротивление под 2.2 ком бобината направо си спира след 3-4 сек. Явно има защита. Другата е че тия, обикмовено са с метално "кожухче" на "лулата"(каквито са и тия, които сега ме возят, въпреки че са със съпротивително жило). Смрад, пълна. Тенекийките - аут.товаса кабелите, стига да са достъпни.
                    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 22:24.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • #11
                      Колата вече я купих,както споменах в друга тема.Прави ми впечатление много чуствителен педал на газста.На бензин се развърта доста добре,но на газ-все едно е 20-на коня надолуКарам я предимно на бензин,днес ходих с нея на работа,и я покарах бая на газ-около 25 км.Газовата е обикновена,дали може да я поотворя,или да не я пипам.Питам,нека колегите с тоя мотор и газови да споделят.

                      Comment


                      • #12
                        Полужението на газ, леко се подобрява с ТАП. Обаче леко, с обикновена газова никога няма да работи като на бензин, при приемлив разход. Даже и на бензин няколко коня излизат в отпуск заради смесителя. Не съм го смятал, но визуално, околу 30 процента от диаметъра на всмукателната тръба се запушва. От там по трудно пълнене, по малко мощност.
                        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                          Полужението на газ, леко се подобрява с ТАП. Обаче леко, с обикновена газова никога няма да работи като на бензин, при приемлив разход. Даже и на бензин няколко коня излизат в отпуск заради смесителя. Не съм го смятал, но визуално, околу 30 процента от диаметъра на всмукателната тръба се запушва. От там по трудно пълнене, по малко мощност.
                          Ами по принцип си прав, но не съвсем. Моята бивша 33-ка 1.7 8V вървеше на газ и на бензин еднакво, с перфектен разход. И без плочка съм я пробвал. И съм я мерил от 0-100 с техники, разликата без плочка и със плочка е точно 0.1 секунда в ускорението до 100
                          Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                            Ами по принцип си прав, но не съвсем. Моята бивша 33-ка 1.7 8V вървеше на газ и на бензин еднакво, с перфектен разход. И без плочка съм я пробвал. И съм я мерил от 0-100 с техники, разликата без плочка и със плочка е точно 0.1 секунда в ускорението до 100
                            А колко коня в отпуск е това, всъщност? В интерес на истината, нито съм ги смятал, нито съм ги мерил. Мога да се "заям" за технологията на замерване. Както много добре знаеш, при рязко натискане педалът на газта, компа пренебрегва показанието на ламдата. Време за достигане на 100 от 0 - 9-10сек, ахааааа да тръгне компа да гледа каква е сместа. А това е което има отношение към диаметъра на входа на дросела. Но няма да се заяждам, не съм такъв човек вече(надявам се). Ще си призная че наблюденията ми са субективни и се базират на предубеденост(поради теорията). Същото важи и за коректорът на аванса - не съм ползвал никакви техники. Осланях се на опитът си от миналото. Според моите "усещания" двигателят става по "пъргав" на газ, икономията на гориво от 1л на 200км, спокойно влиза в рамките на грешката при методът на замерване. Така че - моля - никой да не ми вярва на 100 процента. Лъжа бе!
                            Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                              А колко коня в отпуск е това, всъщност? В интерес на истината, нито съм ги смятал, нито съм ги мерил. Мога да се "заям" за технологията на замерване. Както много добре знаеш, при рязко натискане педалът на газта, компа пренебрегва показанието на ламдата. Време за достигане на 100 от 0 - 9-10сек, ахааааа да тръгне компа да гледа каква е сместа. А това е което има отношение към диаметъра на входа на дросела. Но няма да се заяждам, не съм такъв човек вече(надявам се). Ще си призная че наблюденията ми са субективни и се базират на предубеденост(поради теорията). Същото важи и за коректорът на аванса - не съм ползвал никакви техники. Осланях се на опитът си от миналото. Според моите "усещания" двигателят става по "пъргав" на газ, икономията на гориво от 1л на 200км, спокойно влиза в рамките на грешката при методът на замерване. Така че - моля - никой да не ми вярва на 100 процента. Лъжа бе!
                              Рейс Лоджик знаеш ли какво е, какво представлява?
                              Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                              Comment

                              Working...
                              X